måndag 17 februari 2014

Ett sista farväl

Hej!

Det är med sorg som jag meddelar att jag nu avslutar denna blogg. Jag tänker inte gå in på detaljer om varför, men det beror på att det finns en hotbild mot mig. Det låter kanske överdrivet och dramatiskt, men det är sanningen.

Det har varit fantastiska år här, tillsammans med många följare, kommentarer, uppbackning, stöttning.

Min blogg har varit min oas, min viloplats, men också en plats för att arbeta med mig själv. Här har jag lärt mig att sätta ord på känslor på ett helt annat sätt än jag kunnat tidigare.

Jag kommer att sakna er. Och jag menar allvar när jag säger att det finns några av er därute som har, vid tillfällen, räddat mitt liv.

TACK!

Med vänlig hälsning
/Charlyene

36 kommentarer:

  1. Du kommer att vara stadigt saknad här. Tack för alla intelligenta, empatiska saker du skrivit till mig under årens lopp.
    Jag hoppas att problemet du nämner kommer att vara något övergående i ditt liv. Du vet var jag finns.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer inte att försvinna helt från nätet, så jag kommer att fortsätta besöka din blogg, även om jag blir mer sparsam med kommentarer.

      Men TACK och KRAM!

      Radera
  2. Ta hand om dig! /C

    SvaraRadera
  3. Kommer att sakna dig också!
    Ska hålla tummarna för dig.
    L.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Förhoppningsvis blir det tillslut en lösning på problemet.

      Radera
  4. Åh, vännen...vad ledsamt/tråkigt att det är som det är för dig. Jag kommer att sakna din blogg oerhört mycket. Det var en av dom första jag började läsa när jag själv började blogga, och du är en av dom jag mött genom bloggen som jag verkligen värdesätter. Jag hoppas att vi snart kan ta den där fikan tillsammans, jag finns kvar trots att bloggen inte gör det.
    Maila mig gärna! anna.karolina.petersson@gmail.com
    Vill inte tappa kontakten med dig. Har ett mobilnr, men vet inte om det är det som du använder.
    Charly, din blogg kommer vara saknad.
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill säga tack! Och nu kan vi ju hålla kontakten ändå! :)

      Radera
  5. Nej! Det är ju fruktansvärt! Jag beklagar verkligen! Din blogg betyder mycket för mig. Om du vill ha kontakt så finns jag på mail ninaaxx@hotmail.com Ha det nu riktigt bra! Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jag kommer att skicka ett mail om ett tag. Det är bara lite mycket just nu.

      Kram!

      Radera
  6. Åh nej :( Det är hemskt att det här händer, att det finns en hotbild. Jag kom in rätt sent i din bloggkarriär, för något år sedan, men jag har verkligen uppskattat dig och läst mycket i arkivet också. För att inte tala om dina kommentarer som ofta värmt mig.

    Jag hoppas du får den hjälp du så jävla väl förtjänar, och att du slipper undan mer förnedring i vården (och världen). Jag finns på silverglitter@tele2.se, om du skulle vilja ha fortsatt kontakt med mig (jag vill gärna).

    Jag vet knappt vad jag ska skriva känner jag. Men, många kramar och lycka till med precis allting!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ett mail kommer att komma. Dessutom kommer jag fortsätta läsa hos dig. Så helt borta blir jag inte.

      Kram!

      Radera
  7. Farväl, Charly. Du kommer att bli väldigt saknad av många, och av mig. Riktigt tråkigt att det skulle sluta såhär =( Kommer att sakna dina kloka texter.
    Ta hand om dig nu och gör ingenting som jag skulle göra ;)
    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *LOL*
      Tack så mycket, det värmer.

      Kram!

      Radera
  8. Vad kan man säga? Jag kommer sakna dina kloka inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! En dag kanske jag återkommer...

      Radera
  9. Neeeeej. Kan du inte göra en ny låst blogg dit bara vi trogna läsare har lösen? Åh, säger jag ur en 100 procentig egoistisk synvinkel. Förstår om du gör vad du måste göra. Du ska inte behöva känna dig hotad. Om du skaffar nytt på något sätt maila mig gärna: thronstahl@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tyvärr inte göra så. För jag vet inte vem som gömmer sig bakom alias här på bloggen. Med tanke på allt, så finns det ju en risk för att någon som jag inte vill ska läsa låtsas vara någon annan för att komma åt lösen och info. :(

      Radera
  10. Jättesorgligt Charlyene! Önskar dig allt gott och hoppas du återkommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Tycker också det är tråkigt, för bloggen har gett mig så mycket. Men när det händer en massa saker på en och samma gånger som jag inte kan styra över, så har jag tyvärr inget val. :(

      Radera
  11. Kommer sakna din blogg mkt :-(

    SvaraRadera
  12. Vad tråkigt att höra. Tack för den tiden jag fick följa dig. Kram!

    SvaraRadera
  13. :( stora delar av mänskligheten är skitkass..
    Mejla mig gärna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Även om det finns bra människor också. Men melja dig ska jag göra!

      Radera
  14. Det kommer att finnas att tomrum utan din ord, du skriver med en känsla för ord som inte finns hos alla. Jag hoppas verkligen att saker och ting ordnar upp sig för dig i världen utanför etern. Så att du kanske någon gång kommer att kunna fylla den med dina ord igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jag måste erkänna det, jag saknar bloggandet väldigt mycket. Inte minst pga alla vänliga själar där ute (som du) som läser.

      Radera
  15. Fogat mig till skaran som kommer att sakna dig, och som tycker att omständigheterna till ditt avslut är bedrövliga.
    Sköt om dig!
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det värmer att veta att jag var och är uppskattad.

      KRAM!

      Radera
  16. Detta gör mig ont att ta del av, att det finns en hotbild!
    Förstår att du tar detta beslutet, men trist att din ventil ska stängas.
    Du är en givande person med många kloka funderingar och jag kommer också att sakna dig!
    Hoppas att du finner fridfullheten och kanske kan återkomma i framtiden.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar bloggen så jäkla mycket. Den var min stöttepelare, mina fasta mark under fötterna.

      Tack för fina ord! Och jag hoppas att jag kan vända åter.

      Stor kram!

      Radera
  17. Så tråkigt att läsa... Kommer sakna dina ord :(
    Massa kramar och sköt om dig! <3

    SvaraRadera